Ankara
11:35

TR | CH | EN   
Pekin
16:35


Çin de otomotiv ve yarı iletken sektörleri entegre ediliyor..

COVID-19 salgınının etkilerinden dolayı uluslararası çip piyasasında geçen yılın dördüncü çeyreği itibarıyla ciddi tedarik eksikliği yaşanıyor. Bu durumdan en ciddi etkilenen sektörlerden biri ise otomotiv. Otomotiv sektörünün karşı karşıya bulunduğu bu krizi çözmek amacıyla Çin hükümeti bir adım attı ve kısa süre önce Otomobil Yarı İletkenlerinin Arz ve Talebin Kenetlenmesi Kılavuzu’nu yayınladı.

Çip eksikliğinin 4,5 milyon üretim kaybına yol açması bekleniyor

Çip eksikliği nedeniyle, Volkswagen, Ford ve Toyota gibi birçok otomotiv şirketi üretim kapasitesini azaltmak zorunda kaldı. ABD merkezli Bernstein Research tarafından yapılan bir araştırmanın sonucuna göre, bu yıl küresel çapta ortaya çıkan çip eksikliği, otomotiv sektöründe 4 milyon 500 bin üretimin azalmasına neden olacak. Bu sayı, son 10 yılda küresel yıllık otomobil üretiminin yaklaşık yüzde 5’ine tekabül ediyor.

Otomotiv ve yarı iletken sektörleri arasında bağ kurulacak

Söz konusu kılavuzda, Çin’deki 59 yarı iletken işletmesi tarafından geliştirilen 568 çeşit ürünle ilgili bilgiler yer alırken, 26 otomotiv şirketinin talepleri de yaklaşık bin kalem halinde sıralandı. Böylece kılavuz aracılığıyla, otomotiv ile yarı iletken işletmeleri arasında bir bağ kurularak, arz ile talebin kenetlenmesine kolaylık sağlanması amaçlanıyor.

Bu önlemle, sadece şu anki zorluğun üstesinden gelmek değil, gelecekte de otomobil sektörünün sağlıklı şekilde gelişmesine güçlü destek sağlamak hedefleniyor.

Çin Mühendislik Akademisi’nden Sun Fengchun konuya ilişkin değerlendirmesinde, “Hükümet, otomotiv ve yarı iletken işletmelerini bir araya getirerek, iki taraf arasında bir köprü kurdu. Böylece, otomotiv sektörüyle ilgili bütün taraflar, gerçek anlamda eşgüdüm içinde olabilir ve mevcut krizden bir an önce çıkabilir” şeklinde konuştu.

Çin Sanayi ve Bilişim Bakanlığı yetkililerinden Guo Shougang ise, “Çip, otomotiv sektörünün tedarik istikrarını etkileyen kritik bir faktör. Otomobil Yarı İletkenlerinin Arz ve Talebin Kenetlenmesi Kılavuzu’nun hazırlanması, Çin’in otomobil çiplerindeki gelişim seviyesini yükseltmenin yanı sıra, endüstri ve tedarik zincirlerini güçlendirmek için hayata geçirilen kritik bir önlem” dedi.

Otomotiv işletmelerinin dezavantajları saptandı

Son dönemde çip tedarikinde yaşanan eksiklik nedeniyle, Çin’in otomotiv işletmelerinin dezavantajları da saptandı. Çin’de şu an otomobil çipleri üretebilen işletmelerin sayısı pek fazla değil. Çin yapımı otomobillerde kullanılan çiplerin büyük kısmı ithal ediliyor. Akıllı otomobil teknolojisinin hızla gelişmesiyle birlikte, gelecekte çiplerin daha büyük önem taşıyacağı düşünülüyor.

Çip tedarikindeki eksiklik nedeniyle Çin’deki öncü otomotiv işletmeleri arasında şiddetli bir rekabet yaşanıyor. Bu işletmeler, rekabette stratejik üstünlük kazanmak amacıyla, çip şirketlerine yatırımlar yapıyor ve kilit teknolojilere yönelik inovatif girişimlerini hızlandırıyor.

Bu nedenle, Çin’de sayıları pek az olan çip şirketleri de son günlerin en büyük odak noktası haline geldi.CMG

 

 




HABER KÖŞESİ
ETKİNLİKLER