Ankara
03:23

TR | CH | EN   
Pekin
08:23


Huawei İşitme Engelli Çocukların Öğrenmesine Yeni Bir Uygulama ile Katkı Sunacak

10.12.2018 cri türk

Çinli mobil devi Huawei yakın zamanda çocuk kitaplarını işaret diline çeviren ücretsiz bir mobil uygulama olan StorySign'i geliştirdi. Böylece aileler işitme sorunu olan çocuklarının masal zamanlarını zenginleştirirken onların öğrenme deneyimlerini de geliştirebilecekler.

Şirket yaptığı açıklamada StorySign "ebeveynler ve çocukların kendi hızlarında işaret dilini öğrenmelerine ve birlikte kitap okumalarına izin veriyor" dedi.

Kullanıcılar uygulamayı açtığında ve akıllı telefon kitabın ilgili sayfasının üzerinde tutulduğunda, Star adında animasyon bir kız, ekrandaki metni gerçek zamanlı olarak işaret diline çeviriyor. Şirkete göre, uygulama artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ teknolojilerinin bir kombinasyonunu kullanıyor.

Uygulama, Google Play ve Huawei'nin kendi AppGallery'sınde 10 Avrupa ülkesinin pazarında 4 Aralık'tan itibaren ücretsiz olarak sunuldu. Şirket, uygulamanın iPhone'da kullanılabilir olup olmadığını konusunda bir açıklama yapmadı. Şirket ayrıca StorySign'in  Huawei Mate 20 Pro gibi kendi telefonları için optimize edilmiş olsa da, uygulamanın Huawei'nin  akıllı telefonlarını gerektirmediğini de  söyledi.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) Mart ayında, dünya çapında 34 milyonu çocuk olmak üzere yaklaşık 466 milyon insanın işitme engelli olduğunu açıklamıştı. Örgüt ayrıca, işitme kaybının gelişim ve eğitim üzerindeki etkisini en aza indirgemek için işitme engelli çocukların aileleriyle birlikte işaret dili öğrenme fırsatına sahip olmaları gerektiğini de belirtmişti.

StorySign uygulaması, işitme engelli olan ile olmayan arasındaki iletişim boşluğu doldurma potansiyeline sahip yapay zekâ teknolojilerinin bir örneği olarak aynı zamanda bir sosyal inovasyon olarak değerlendirilebilir. StorySign projesi, Avrupa İşitme Engelliler Birliği ve İngiliz İşitme Engelliler Derneği de dahil olmak üzere bir çok hayır kurumu tarafından da desteklendi.




HABER KÖŞESİ
ETKİNLİKLER