TÜRKİYE ÇİN VAKFI - Korgas yeni İpek Yolu´na hazır
Korgas yeni İpek Yolu´na hazır
25.06.2015 CRI Türkiye - Korgas sınır kapısı Çin'in en batısında yer alıyor. Çin-Kazakistan ticaretinin önemli istasyonlarından biri olan Korgas, Xinjiang Uygur Özerk Bölgesi'nin ve hatta bütün Çin'in Orta Asya'ya açılan penceresi konumunda. Kuşkusuz İpek Yolu Ekonomik Kuşağı projesi, bu sınır kapısına daha büyük sorumluluklar getirecek.
Korgas Ekonomik Kalkınma Bölgesi yönetim kurulu başkan yardımcısı Guo Jianbin, kısa süre önce radyomuza verdiği röportajda, İpek Yolu Ekonomik Kuşağı'nın Korgas'ta ekonomik ve toplumsal gelişmeye fırsatlar getirdiğini kaydetti.
Guo Jianbin, kısa süre içinde ulaşıma girecek ve Çin'le Orta Asya ülkelerini birbirine bağlayacak uluslararası yolcu treninin, Korgas'ın dışa açılmasını hızlandıracağını dile getirdi ve şunları ekledi:
Urumçi-Almatı arası trenle 12 saat olacak
"Bir Kuşak Bir Yol kapsamındaki İpek Yolu Ekonomik Kuşağı düşüncesi ile Kazakistan'ın kendi geliştirdiği 'Nurlu Yol' planı örtüşüyor. Çin Ulusal Demiryolu Şirketi'nin Urumçi'den başlayıp Alatav'dan geçerek Almatı'ya giden treni Temmuz ayında hizmete girecek. Böylece Urumçi-Alatav-Almatı tren seferi 328 kilometre azalacak. Urumçi-Almatı seferi 12 saat daha kısa olacak."
Korgas sınır kapısının bir diğer avantajıysa otomobil ihracat ve ithalat lisansına sahip olması. Daha önce Xinjiang Uygur Özerk Bölgesi piyasasına giren ithal araçların Tianjin, Shanghai ve Dalian gibi limanlardan geçmesi gerekiyordu. Haziran ayı sonunda, Korgas'ta otomobil ithalatı için test hatlarının tamamlanması bekleniyor. Böylece ithal araçlar buradan piyasaya girebilecek.
Çin genelinde toplam 14 araç ithalat limanı var. Bunlardan ikisi olan Korgas ve Alatav Xinjiang'da yer alıyor.
Korgas Ekonomik Kalkınma Bölgesi'nden yetkili Guo Jianbin, araç ithalat ve ihracatının, kaynak dağılımına yarar sağlayacağını ifade etti:
"Konteynerler demiryoluyla Chongqing, Zhengzhou ve Lianyungang gibi kentlerden çıkıyor, Xinjiang'dan geçerek Avrupa'ya taşınıyor. Ancak buradan Avrupa'ya dolu giden yük trenleri boş dönüyor. Bu boş trenlerin Avrupa'dan otomobil taşımasını düşünüyoruz. Batı Avrupa'dan Korgas'a trenle 10-15 günde ulaşmak mümkün. Ayrıca tren taşımacılığı, deniz taşımacılığından ucuz."
Politik ve coğrafi avantajlara sahip Korgas'ta ekonomik gelişme, uluslararası siyasi ve ekonomik durumla beraber düşünülüyor. Guo Jianbin, uluslararası finans durumun etkisiylei Korgas'ın halen büyük bir baskıyla karşılaşmakta olduğunu vurguladı, ancak gelecekten ümitli olduklarını söyledi:
"Şu an dünya ekonomisi düşüşte. Bu durum Korgas'ı da etkiliyor. Korgas, Çin'deki 1 milyar 300 milyon nüfusun yanı sıra, Orta Asya'daki beş ülke ve Batı Avrupa'daki toplam 1 milyar 300 milyon nüfusa yöneliyor. Burası sadece Çin'in en batısındaki bir sınır kapısı değil, önemli bir uluslarası istasyon haline geliyor. Korgas'ta ekonomik ve toplumsal gelişmeye güvenle bakıyorum."