info@turkcindostlukvakfi.org.tr

+90 312 446 58 15

ÇİN, KÖMÜR NAKLİYE KANALININ KAPASİTESİNİ YILDA 100 MİLYON TONUN ÜSTÜNE ÇIKARDI.


ÇİN DEMİRYOLLARI TAİYUAN BÜRO GRUBU LİMİTED ŞİRKETİ'NİN VERDİĞİ BİLGİLERE GÖRE, WATANG-RİZHAO DEMİRYOLU'NDA TAŞINAN TOPLAM YÜK HACMİ, 2022'DE 103 MİLYON TONU AŞTI. BU, ÇİN'İN BİR ENERJİ NAKLİYE KORİDORUNU DAHA, YILDA 100 MİLYON TONUN ÜZERİNDE KÖMÜRÜ İŞLEMDEN GEÇİRME KAPASİTESİNE SAHİP OLACAK ŞEKİLDE İYİLEŞTİRDİĞİ ANLAMINA GELİYOR.
Çin'in kuzeyinde yer alan Shandong eyaletinin Watang kasabasında başlayan ve Çin'in doğusunda yer alan Shandong eyaletinin Rizhao limanında sona eren demiryolu, Çin'in önde gelen yedi demiryolu rotasını birbirine bağlıyor. Bu demiryolu, Çin'de kömür üreten ana bölgelere ulaşım sağlayan ağır yük kömür nakliye kanalı olarak öne çıkıyor.
Kömür nakliyesinin verimliliğini artırmaya yönelik ortak çabalar sayesinde Watang-Rizhao Demiryolu'nun yıllık nakliye hacmi sürekli artış göstererek 2020'de 73,9 tondan geçen yıl 100 milyon tonun üzerine çıktı.
Çin'in batıdan doğuya kömür nakliyesinde de önemli bir rota olan bu kanal, ülkenin enerji tüketim talebinin karşılanmasını sağlıyor.xinhua (asyanın sesi)