Tianjin Çin´in kuzeyindeki uluslararası nakliyat merkezini inşa ediyor
03.08.2015 CRI Türkiye - 31 Aralık 2014 tarihinde kurulan Tianjin Serbest Ticaret Pilot Bölgesi hızla büyüyor. Çin'in en işlek limanlarından biri olan Tianjin Limanı, serbest ticaret bölgesi inşası ve Beijing-Tianjin-Hebei projesinin yarattığı fırsatlardan yararlanarak, Çin'in kuzeyinde uluslararası nakliyat merkezi inşa etmeye çalıştı.
Tianjin Grubu'nun ofis binasına girince, reform ve dışa açılma politikalarının mimarı Deng Xiaoping'ın 1986 yılında Tianjin Limanı'nı incelerken söylediği bir cümle göze çarpıyor: ""Aynı insan, aynı toprak, ancak reformla verimlilik arttırıldı."
Şu anda yeni tur reformun deney bölgesi olarak, Tianjin Serbest Ticaret Pilot Bölgesi projesinin başlatılmasıyla birlikte, Tianjin Limanı'na yeni canlılık geldi. Tianjin Limanı Grubu Birinci Tanıtım Müdürü Wang Jinggang bölge kurulduktan sonra limana giren işletme sayısının büyük ölçüde arttığını ifade ederek şunları söyledi:
"Geçen yılının sonundan bu yılın başına kadar limana sonradan giren işletme sayısı, kuruluştaki işletme sayısına erişti. Tianjin Limanı nakliyat, lojistik, ticaret ve sektörel kiralama dahil olmak üzere dört alana odaklanıyor. "
Tianjin Limanı Beijing-Tianjin kentleri kuşağı ve Bohai Deniz Bölgesi Ekonomik Kuşağı'nın kesişme noktasında bulunmaktadır. Dünyanın en üst düzey yapay derin su limanı ve Çin'in deniz kıyılarındaki en işlek limanlardan biri olan Tianjin Limanı konteyner, maden, kömür, ham petrol ve uluslararası posta vapuru gibi profesyonel park yerlerine sahip ve 300 bin tonluk gemiler için uygun.
Tianjin Limanı Pasifik Uluslararası Konteyner İskelesi'ndeki işler düzenli bir şekilde yürüyor. Tianjin Limanı Grubu Konteyner İşleri Müdür Yardımcısı Li Wei'e göre, küresel ekonomide görülen cansızlık ve petrol fiyatlarındaki düşüşlere rağmen, yılın ilk yarısında Tianjin limanı iyi performans gösterdi. Li Wei bu konuda şunları söyledi:
"Genel olarak, Tianjin Limanı'nda operasyonlar iyi gidiyor. Konteyner trafiği yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 7 milyona yükseldi. Şu anda Tianjin Limanı'nda toplam 120 nakliyat hattı bulunuyor, 180'den fazla ülkenin 500'ü aşkın limanına gidiyor. Öte yandan ülke içi lojistik şebekesini kurduk. İç kesimde 25 merkez kurduk, 10'u Beijing ve Hebei bölgesinde bulunuyor."
Tianjin Limanı, Tianjin Serbest Ticaret Pilot Bölgesi'nin önemli bir parçası olmakla kalmadı, aynı zamanda Bir Kuşak-Bir Yol projesinin önemli bir stratejik dayanak noktasıdır. Tianjin Limanı Nakliyat Araştırma ve Geliştirme Merkezi Araştırmacısı Yang Ying bu konuyu şöyle değerlendirdi:
"Geçmişte Tianjin limanında mal yüklemesi ve boşatılması gibi işlere ağırlık veriliyordu. Ekonomik yapının düzenlenmesi, dünya ve Çin ekonomilerinin yeni norm dönemine girmesiyle birlikte limanın işi uluslararası ticaret ve lojistiğe odaklanmaya başladı. "
Beijing-Tianjin-Hebei bölgesinin kalkınma planında, Tianjin'in Çin'in kuzeyinde uluslararası nakliyat merkezini kurması da yer aldı. Tianjin Limanı'nda yüklenen ya da boşaltılan yük miktarının 2017 yılına kadar 600 milyon tonu aşması, konteyner sayısının 20 milyon adete ulaşması hedefleniyor. Tianjin Limanı Yönetim Kurulu Başkanı Zhang Lili bu konuda şöyle konuştu:
"Uluslararası nakliyat merkezi çekirdek bölgesi olarak hem üst düzey lojistik sistemine hem üst düzey nakliyat hizmet sistemine sahip olmalıdır. Şimdi serbest ticaret bölgesinden faydalanıp, hizmet fonksiyonunu genişleterek, limanı itlahat mallarının dağıtım ve gönderilme üssü olarak inşa edeceğiz."